Belangrijke tips

We ondersteunen u graag met diverse tips op het gebied vitaliteit en persoonlijk leiderschap. Mocht u een tip hebben geïmplementeerd of gebruikt en het werkt....dan horen we dat graag! 

7 tips voor vitale medewerkers:
Geef medewerkers de ruimte om hun passie te delen op het werk. Op het moment dat je meer tijd besteed aan je passie, ben je positiever, heb je meer zelfvertrouwen en voel je je vitaler. Organiseer bijvoorbeeld 1 keer per maand een workshop, training of presentatie waarbij deze medewerker meer kan delen over zijn passie; lees meer

7 tips voor persoonlijk leiderschap:
Vier behaalde resultaten! Het is belangrijk om stil te staan bij behaalde resultaten, klein en groot. We hebben vaak de neiging om alsmaar door te hollen. Stilstaan en vieren dat je een (tussen)doel samen met je team bereikt hebt. Dat geeft voldoening, zelfvertrouwen en rust in de hectiek van de werkdruk.lees meer

7 tips voor meer balans tussen werk en privé bij uw medewerkers:
Langer vaderschapsverlof. Sinds kort krijgen de medewerkers van de bank ING een maand betaald vaderschapsverlof. In Nederland lopen we achter in vergelijking met de rest van Europa. Een vader krijgt 2 dagen verlof, waar de Europese Commissie plannen maakt om dit te vervijfvoudigen. Het blijkt dat vaderschapsverlof heel goed werkt in het bonden met de eigen familie, voor het ontlasten van de partner, als ook dat de werknemer helemaal fris en fruitig en vol energie weer aan het werk kan gaan. In Zweden is vaderschapsverlof van 3 maanden heel normaal…lees meer

7 tips voor open werkplekken - kantoortuinen
De algemene verdeler. Medewerkers worden afgeleid door het geluid van collega’s. Zorg voor een goede verdeling van de ruimte. De simpele oplossing is om degene die de rust zoeken bij elkaar te plaatsen en degene die meer moeten bespreken ook. Je verdeelt de ruimte zo dat aan één kant van de ruimte rustig kan worden gewerkt en aan de andere kant de actie plaats vind. Uw investering: heldere afspraken! Lees meer

Signaleren Stressawareness
Als het gaat om Stressawareness, het herkennen van de stress signalen, dan maken wij onderscheid in fysieke, mentale, emotionele en gedragssignalen. Heeft een van uw medewerkers meerdere van de onderstaande klachten dan bent u óf nog op tijd, óf is het tijd om vlot in te grijpen. U voorkomt daarmee (langdurige) uitval van uw medewerker. Lees meer